Skaitmeninės rinkodaros galimybės ,,TikTok“ platformoje

Mar 9 / Laura Andriūnaitė
Daugeliui gerai žinomas populiarusis ,,TikTok“ tinklas apstulbino rinkodaros pasaulį suteikiamomis galimybėmis pasiekti itin didelį skaičių vartotojų ir tokiu būdu prekės ženklą iškelti į žinomumo ir matomumo aukštumas. Šios platformos koncepcija nuo pat gyvavimo pradžios orientavosi į jausnesnę, paauglių auditoriją, kurioje buvo sinchronizuojamos mėgstamų atlikėjų dainos, dalinamasi vaizdo įrašais. Nors ,,TikTok“ gyvavimo ateitis nėra aiški ir abejojama dėl jos tolimesnio populiarumo, prisimenant ,,Snapchat“, ,,Vero“ ir ,,Vine“ tinklus, kurių populiarumas bėgant laikui išblėso, vis dėlto, programa turi didelį potencialą išaugti iš pradinės koncepcijos ir tapti efektyvia platforma, skirta ne tik linksmybėms, bet ir verslui, pardavimams.

Kuo ,,TikTok“ naudingas verslui?

,,TikTok” programos pobūdis puikiai tinka neformaliam laisvesniam pramoginiam turiniui, kuomet galima parodyti žaismingą ir nebūtinai tik į pardavimus orientuotą jūsų prekės ženklo pusę. Yra galimybė supažindinti vartotojus su įmonės komandos nariais, atskleidžiant jų tam tikrus asmeninius faktus ir pan.

Įmonėms, kurios tikisi efektyvaus ir masiško žmonių pasiekiamumo, verta pasinaudoti ,,TikTok“galimybėmis, juolab, kad tai gana greitas ir nesunkus būdas pasiekti dideles žmonių mases ir atkreipti dėmesį į save.

Prisiminkime „TikTok“ esmę. Tai socialinių tinklų platforma, orientuota į trumpo formato mobiliuosius 15–60 sekundžių vaizdo įrašus su pritaikytais filtrais, efektais ir muzika. Turi daugiau nei 800 milijonų aktyvių vartotojų visame pasaulyje („Datar eportal“, 2020 m.). Didžiąją auditorijos dalį, 41%, sudaro 16-24 metų amžiaus žmonės, tačiau platformai vis geriau įsitvirtinant rinkoje, pastebimai padaugėjo ne tik „Z“ kartos vartotojų, bet ir vyresnio amžiaus atstovų. Viena iš pagrindinių priežasčių, kodėl „TikTok“ taip traukia prekės ženklus ir įtaką darančius asmenis publikuoti savo turinį šiame tinkle, yra jos efektyvios galimybės marketinge.

Verslui pasinaudoti ,,TikTok“ rinkodaros plėtros galimybe yra naudinga ir paprasta, nes turinio kūrimo ir publikavimo planavimas nėra sudėtingas ir ilgas procesas, kuomet kalbame apie šią programą. Tereikia pasinaudoti ,,TikTok“ siūlomų paskyrų pagalba, pasisemti šiek tiek idėjų iš kitų sėkmingų pavyzdžių ir rezultatas kalbės pats už save bei galimai patenkins net ir didžiausius lūkesčius.

Naujas ,,TikTok for Business“ ir ,,TikTok Pro“ profilis – pagalba efektyviai rinkodarai

2021 m. progonozuojamas ,,TikTok“ vartotojų antplūdis – 1 milijardas vartotojų. Akivaizdu, kad ši platforma pateks į rinkodaros specialistų, reklamos kūrėjų dėmesio centrą, kurie siekia naujų galimybių ir tobulėjimo.

Pirmieji klipai pasirodę naujame ,,TikTok for Buisness“ profilyje, reprezentuoja keletą svarbiausių ,,TikTok“ pagrindų, tarp kurių ir kaip sukurti savo reklamą šioje platformoje bei, kaip padidinti auditorijos įsitraukimą ir pasiekiamumą, siekiant palengvinti reklamos kampanijų, kūrėjų supratimą apie ,,TikTok“ tinkamą išnaudojimą reklamos tikslais.

Naujasis ,,TikTok for Buisness“ profilis puikiai pasitarnaus norintiems, sužinoti daugiau efektyvių reklamos kūrimo ir jos panaudojimo būdų, atsižvelgiant į ,,TikTok“ vidaus ekspertų įžvalgas. ,,TikTok for Business“ profilį peržiūrėti galite čia arba apsilankę programoje adresu @tiktokforbusiness.

,,TikTok” platformos analizė yra išties svarbi dėl nuolat augančio tinklo populiarumo. Jei jūsų prekės ženklas yra naujas šio tinklo platybėse, tuomet ,,TikTok Pro” paskyra yra tikras pagalbininkas kuriant reklamos strategiją ir gilinantis į viską, kas susiję su jūsų veikla TikTok’e, nuo reklamos paskelbimo iki turinio kūrimo ypatybių. ,,TikTok Pro” paskyroje turėsite galimybę sužinoti kokias metrikas turėtumėte sekti, kur jas rasti ir kaip tikslingai panaudoti. Paskyra leidžia kūrėjams įvertinti auditorijos ir našumo įžvalgas. Iš „TikTok“ analizės informacijos suvestinės „Pro“ paskyros savininkai gali sužinoti apie savo sekėjus, jų aktyvumą, kokius vaizdo
įrašus žiūrėjo ir kokios muzikos klausėsi, o galų gale ir iš kokių šalių sekėjai yra. Taip pat stebėti peržiūras ir įsitraukimą bei dar daugiau.

Plačiau pasiskaityti apie ,,TikTok Pro” paskyrą ir jos nustatymą galite čia.
Taip pat, išmokti kaip panaudoti ,,TikTok” jūsų socialinių tinklų strategijoje galite mūsų kurse Strategija socialiniams tinklams: rengimas ir įgyvendinimas.

TikTok algoritmai ir naudojimosi patarimai

Pagrindiniai dalykai, kuriuos programoje galima ir verta stebėti yra šie: vartotojo sąveika, vaizdoįrašo informacija, paskyros ar įrenginio nustatymas. Vadovaujantis tam tikrais patarimais ir taisyklėmis galima ženkliai padidinti tikimybę išplėsti prekės ženklo žinomumo ribas ,,TikTok” tinkle.

1. „TikTok“ vaizdo įrašo ilgis

Vaizdo įrašo ilgis turėtų būti apytiksliai vos 16 sekundžių. Jei kuriamas ilgesnis, atsiranda mažesnio įsitraukimo rizika. Taigi, žinant, šią auksinę 16 sekundžių įrašo taisyklę, reikia gerai apgalvoti turinį, pasistengti, kad šis būtų išradingas ir kaipmat patraukiantis dėmesį. Publikuotas vaizdo įrašas iš esmės turi būti trumpas, įdomus ir šmaikštus

2. Svarbu suprasti savo auditoriją

Auditorijos nustatymas yra būtinas dalykas. Jei esate avalynės prekės ženklas, tuomet reikia sutelkti dėmesį į tai, kas susiję su jūsų produktu – batus – ir nenukrypti į lankas. Juk vienas is ,,TikTok” algoritmų teigia, kad visi vaizdo įrašai yra sugrupuoti pagal panašius veiksnius, siekiant vartotojams tiekti turinį, kuriuo jie domisi ir dažnai žiūri. Auditorijos žinojimas yra milžiniškas žingsnis link veiksmingos rinkodaros kampanijos

3. Drąsiai leiskitės į TikTok platybes

Savęs apriboti nereikėtų, o juk vykdyti veiklą ,,TikTok” tinkle yra ir naudinga. Papildomas savo produkcijos publikavimas šioje platformoje leis pasiekti dar daugiau auditorijos, kuri susipažins
ir ištyrinės jūsų prekės ženklą. ,,TikTok” vaizdo įrašai puikus įrankis, nukreipiantis vartotojus į jūsų svetainę ar ,,Facebook” puslapį.

4. Grįžtamasis ryšys

Komunikacija su jūsų turiniu besidominčiais žmonėmis yra išties reikalinga ir svarbi. Dera skatinti palikti komentarus, užvesti diskusiją, juk tokiu būdu vartotojai jaučiasi matomi ir girdimi. Akivaizdu, sėkmingos rinkodaros kampanijos organizavimas ,,TikTok” platformoje reikalauja pastangų, todėl yra svarbu turėti tam skirtus specialistus ir tuomet viskas tampa paprasčiau. 

5. Firminis ,,hashtag“ iššūkis

Kaip ir daugelyje kitų socialinių tinklų, grotažymės (,,hashtag“) yra pagrindinis dalykas, naudojamas ,,TikTok“ tinkle, ieškant ir rūšiuojant turinį. Šiame tinkle ypač populiarūs ,,hashtag“ iššūkiai. Prekės ženklai, nuomonės formuotojai ar kiti vartotojai sukuria savo unikalią žodinę grotažymę ir tokiu būdu skatina žmones kurti vaizdo įrašus konkrečia tema, susijusia su tam tikru ,,hashtag“. Gali būti sugalvojamas, pavyzdžiui, šokis, kurio judesius vėliau atkartoja sekėjai ir pažymi atitinkamą grotažymę. Tiesa, sėkmingiausi iššūkiai yra tie, kurie nereikalauja daug pastangų ar šokio įgūdžių, jie turi būti paprasti ir prieinami bei įveikiami kiekvienam. Prieš kuriant iššūkį, dera apmąstyti tikslą, kurį norima pasiekti. Galbūt tai prekės žinomumo didinimasar akcijos paskelbimas.

6. Mokomasis vaizdo įrašas

Iš pirmo žvilgsnio atrodo, jog ,,TikTok“ nėra rimta platforma, kurioje galima dar ir išmokti ko nors naudingo ir įdomaus. Visgi, tai klaidingas manymas, nes ,,TikTok“ tikrai tiks informatyvaus ir lengvai suprantamo turinio dalinimuisi. Vienas pavyzdžių yra daktarė Danielle Jones (,,MamaDoctorJones“), kuri subūrė milžinišką auditoriją, kurdama vaizdo įrašus seksualinės sveikatos, nėštumo ir mėnesinių temomis ir sulauksi net 6 milijonų peržiūrų. Juk ,,TikTok“ yra puiki vieta norint pasiekti jaunus žmones ir suteikti naudingos informacijos.

7. Bendradarbiavimas su ,,influenceriu“

Turinio kūrimas ir bendradarbiavimas su nuomonės formuotoju suteikia galimybę lengviau pasiekti tikslinę auditoriją. Tereikia tik suprasti ar atitinkamo ,,influencerio“ vertybės ir siekiai sutampa su jūsiškiais ir jei taip, tuomet bendram darbui kliūčių nebus.

8. Turinio kūrimas švenčių proga

Kiekvienas prekės ženklas turėtų sekti artėjančius renginius ir šventes, ypač tas, kurios ypač susijusios su jų produktais ir prekės ženklo istorija. Pavyzdžiui, gėlių pardavėjai turėtų pasinaudoti Valentino dienos ar Moters dienos šventėmis ir sukurti turinį, paskatinantį įsigyti jų gėlių. 

Įkvėpimas jūsų „TikTok“ reklamos strategijai

Suprantama, kad pradėti veiklą TikToke, sugalvoti idėjų gali būti ne taip jau paprasta, todėl reikia įkvėpimo, gerų, sėkmingų pavyzdžių. Vienas jų, ,,Spikeball“ sporto šaka trismūgis, paremta tinklinio žaidimo principais. Ši paskyra turi beveik 300 tūkst. sekėjų, daugiau nei 5 milijonus mėgėjų ir daugiau nei 50 milijonų peržiūrų. Sėkmė aplankė dėl kuriamo į tendencijas orientuoto turinio bei gero auditorijos supratimo. Dar vienas šaunus pavyzdys yra ,,Guess“ prekės ženklas. Kol kas paskelbė 7 vaizdo įrašus, kurie yra išties sėkmingi. Paskyra jau turi 38 tūkst sekėjų. Kuriamame turinyje ,,Guess“ sukūrė iššūkį ir naudojo grotažymę #InMyDenim, kuomet sekėjai vaizdo įrašuose dalinosi, kaip iš kitokių rūbų ima ir persirengia į džinsus, juos pademonstruoja.

Kaip formuoti socialinių tinklų strategiją ir vykdyti mažų bei didelių prekinių ženklų komunikaciją išmokite kurse Strategija socialiniams tinklams: rengimas ir įgyvendinimas.
Write your awesome label here.

Apibendrinimas

Kiekvienas prekės ženklas turi savus prioritetus ir lūkesčius, į kuriuos atsižvelgiant, galima nuspręsti ar TikTok socialinių tinklų platforma bus tinkamas pasirinkimas produkcijos arpaslaugų reklamavimui, verslo plėtrai. Pasinaudojus ,,TikTok” pagalbinėmis paskyromis bei apžvelgus sėkmingų prekės ženklųpaskyras, galima nesunkiai suprasti platformos ypatybes, veikimą ir efektyvaus turinio sukūrimosubtilybes. Svarbu suprasti savo tikslinę auditoriją, kokį tikslą norime pasiekti, tendencijas, dėl kurių populiarumas šoktels į aukštumas. Taip pat svarbus grįžtamasis ryšys tarp vartotojų ir įmonės, firmino prekės ženklo iššūkio sukūrimas bei kiti dalykai, kuriuos vykdant verslui padėsime nukeliauti į platesnius vandenis bei užtikrinti vardo žinomumą.
Pasidalink:

Užsiprenumeruok Venudu naujienlaiškį | Socialiniai tinklai, skaitmeninė rinkodara, personal branding ir daugiau

Patyre Venudu lektoriai visada stengiasi perduoti praktines rinkodaros žinias žmonėms siekiantiems tikslų čia ir dabar
Thank you!
Created with